teisipäev, aprill 21

Valge šokolaadi juustukook

Juba tükk aega pole ma ühtegi kudumit ega heegeldust valmis saanud. Kolm tööd on pooleli, aga kahe poisi kõrvalt ei jää mul kuigi palju aega nokitsemiseks. Nüüd on ilmad ka ilusad ja me asjatame päeval aias. Ehk kunagi jõuab kätte ka see aeg, millal siia midagi peale kookide näitamiseks panen :)

Eile oli Rodel sünnipäev ja ma tegin talle juustukoogi. Ma olen koguaeg toorjuustu peljanud. Sõna "juustukook" ei kõla just kuigi maitsvalt. Oi, kuidas ma eksisin! Kook sai väga hea. Algul oli küll harjumatu, et tal põhja ei ole, aga mida suutäis edasi, seda rohkem see kook mulle maitses. Nüüd julgen toorjuustu kindlasti rohkem kasutada. Aga retsept siis Helena toidublogist

Põhi:
500 g toorjuustu
1 tl sidrunimahla
125 ml suhkrut
200 g valget šokolaadi
200 ml hapukoort (20%)
2 muna
1 tl vanillisuhkrut

Kate:
250 ml hapukoort
2 sl suhkrut

Vahusta toorjuust, suhkur ja sidrunimahl. Lisa veevannil sulatatud šokolaad (šokolaadi temperatuur peab olema sama, mis ülejäänud ainetel), hapukoor, munad ja vanillisuhkur. Sega hästi läbi ja vala tainas võiga määritud (või küpsetuspaberiga vooderdatud) ümarasse lahtikäivasse koogivormi. Küpseta 225 kraadi juures 10 minutit, alanda temperatuuri 125 kraadini ja küpseta veel 30 minutit. Sega hapukoor ja suhkur, määri koogile ja küpseta veel 10 minutit. Lase koogil jahtuda ja tõsta vähemalt 5-ks tunniks külmkappi (parem kui üleöö).

Kommentaare ei ole: