neljapäev, märts 12

Apelsinikeeks

Viimasel ajal pole ma midagi kudunud ega heegeldanud. Ma hoopis küpsetan. Küll leiba, küll igasuguseid magusaid asjakesi. See ei mõju kehakaalule kuigi hästi, kuid ma käin hoolega kõndimas ja üritan end lohutada sellega, et kui Toivo pühapäeval tagasi tööle läheb, siis ma enam nii palju ei küpseta.

Seekord tegin apelsinikeeksi, mis mul juba mitu kuud plaanis on olnud. See on mu esimene keeks, mis on täpselt keeksi maitsega :) Väga rahule jäin. Kahjuks pole pilte sellest, milline ta seest välja näeb, kuna tegin selle külla kaasavõtmiseks ja ei hakanud seal kooki pildistama :P 2 apelsini
250 g pehmet võid
175 g suhkrut
2 tl vanillisuhkrut
4 muna
400 g jahu
100 g tärklist
1 pakk küpsetuspulbrit
umbes 1/8 l piima

Pese ja kuivata apelsinid. Riivi koor ümberringi õhukeselt ära. Pressi mahl välja. Määri vorm rasvainega ja puista jahuga üle. Vahusta mikseriga või ja suhkur, kuni mass on kreemikat värvi ja hästi kohev. Sega apelsinikoor ja vanillisuhkur juurde. Lisa järjest munad. Vahusta ainult nii kaua, et munakollast enam tainas näha ei ole. Sega jahu, tärklis ja küpsetuspulber, sõelu portsjonikaupa tainale ja sega hästi läbi. Sega juurde kõigepealt apelsinimahl ja seejärel piim. Kalla tainas vormi. Pane külma ahju ja küpseta alumisel siinil 180 kraadi juures umbes tund aega. Kontrolli, kas keeks on küps. Võta välja ja lase umbes veerand tundi vormis seista. Kummuta keeks koogirestile lõplikult jahtuma. Enne serveerimist puista peale veidi tuhksuhkrut. Võid kaunistada ka apelsinikoortega.

Kommentaare ei ole: