esmaspäev, märts 16

Küpsised

Mõned nädalad tagasi käisin pereklubi kokkutulekul ja seal sõin väga maitsvaid küpsiseid. Nuiasin endale ka retsepti ja siin nad on: Loogiline, et nende küpsiste jaoks ei tohi moos vedel olla, mina aga avastasin, et mul ainult vedelad moosid ongi ja nii ma siis üritasin olemasolevaid nõrutada, aga liiga vedel jäi siiski ja seega voolas moosi üle äärte ka. Aga maitset see ometi ei rikkunud. Proovisin kõiki lahtiolevaid moose - õuna, maasika ja mustsõstra-vaarika. Viimane oligi vist kõige parem (ka kõige vedelam:P) nagu retseptijagaja oligi öelnud. Aitäh sulle, Härm! Kõigile maitsesid väga :)

Ma küll luba ei küsinud, aga loodan, et keegi ei pahanda, kui retsepti siia kopin - saavad teised soovijad ka suu magusaks ja minul teinekord hea siit retsepti meelde tuletada.

100 g võid või margariini
1 dl suhkrut
1 muna
2 1/2 nisujahu (mina panen kõvasti rohkem, panen nii, et tainas käte küljest lahti lööb)
2 tl vanillisuhkrut
küpsetamiseks sobivat moosi (minu kogemus on näidanud, et vängemaitselised moosid (nt vaarikas ja mustssõstar) sobivad paremini, aga olen teinud ka maasikamoosiga; väga vedelad moosid ei sobi)

Vahusta rasvaine ja suhkur. Klopi hulka muna. Sega tainasse nisujahu ja vanillisuhkur. Võta tainast tükike, veereta ümmarguseks ja pane plaadile. Vajuta pallidesse süvend. Täida süvend moosiga. Küpseta 225-kraadises ahjus 6-7 minutit (olen küpsetanud kauem ja ka veidi-veidi jahedamas ahjus).

(Järgmiseks on plaan kokkutulekul pakutud shokolaaditrühvleid proovida)

Kommentaare ei ole: